Nuo 2022 m. visi įmonės darbuotojai naudosis sveikatos draudimo naudomis
Vos spėjai apšilti kojas naujame darbe – ir jau paaukštinimas. Darbdavys, mėgstantis pranešti, kad atėjo laikas pakelti algą. Kolegų komanda, kuri padeda kiekvienam naujokui perprasti darbo specifiką, mokytis ir augti. Visi šie pavyzdžiai – ne iš pasakos.
„Patraukli ir įtraukianti organizacijos kultūra gali būti pagrindinė priežastis, kodėl žmonės eina dirbti į konkrečią įmonę ir joje praleidžia daug metų. Šiandien talentai nori matyti, kaip gali kilti jų karjera, gebėjimai, kompetencijos ir, žinoma, atlygis. Darbdavius tai skatina aiškiai parodyti perspektyvas, kurios laukia kiekvieno darbuotojo, norinčio šiandien būti geresniu negu buvo vakar“, – pastebi personalo atrankos ir tikslinės paieškos agentūros „Alliance for Recruitment“ vyresnioji konsultantė Jurgita Kemėšienė.
Ji sutinka, kad įvairios motyvavimo priemonės ir darbuotojams siūlomi naudų paketai yra tarsi organizacijos kultūros atspindžiai, rodantys darbdavio pastangas kurti gerus santykius bei užtikrinti visapusiškai saugią, pozityvią aplinką.
Sveikatos draudimas – visiems
J. Kemėšienė atkreipia dėmesį, kad norėdamos pritraukti darbuotojų įmonės yra linkusios plėsti savo motyvavimo priemonių paketus. Kas vakar buvo naujovė ir išskirtinumas, šiandien tampa norma ir standartu.
Pavyzdžiui, nuo sausio 1 dienos sveikatos draudimą gaus visi „Hollister Lietuva“ darbuotojai. Tai gamybos sektoriuje yra gana reta, nes dažniausiai sutinkama praktika – sveikatos draudimą gauna tik dalis didelės įmonės darbuotojų. Kauno rajone veikiančios bendrovės vadovų teigimu, šis sprendimas priimtas įsiklausius į gamyklų darbuotojų norus ir išnagrinėjus poreikius.
„Kad gamybos darbuotojai būtų sveiki ir pailsėję, anksčiau suteikdavome nemokamų masažų. Ilgainiui paaiškėjo, kad masažai aktualūs tik daliai mūsų kolegų. Tada skyrėme naują priemonę – vaistinių dovanų čekius. Galiausiai visi kartu priėjome prie išvados, kad būtent sveikatos draudimas leistų patenkinti daugiausia darbuotojų poreikių“, – pasakoja „Hollister Lietuva“ Stomos priežiūros produktų gamyklos vadovė Gertrūda Strazdaitė, nuolat primenanti ir paskatinanti kolegas pasinaudoti įmonės teikiamomis motyvacinėmis priemonėmis, nes daliai įmonės darbuotojų tai yra visiška naujovė, prisijungus prie komandos
Darbuotojai pilni pasiūlymų: jau pateikė daugiau kaip pusę tūkstančio
Paskaitos apie streso valdymą, laiko planavimą, emocinio perdegimo pavojus ir dar daugiau naudingų žinių iš įmonėje organizuojamos „Geros savijautos akademijos“ – tai irgi dalis „Hollister Lietuva“ kasdienybės. Apskritai, prie tarptautinės įmonės ką tik prisijungę žmonės savo veiklą pradeda nuo mokymų ir nuo pirmųjų dienų supranta, kad visi kolegos stengiasi tobulėti, žengti pirmyn, sužinoti daugiau.
„Esame ne tik gamybos, bet ir technologijų įmonė. Mūsų aplinka labai dinamiška, todėl pažinti naujus procesus, diegti inovacijas ir tobulinti procesus yra gyvybiškai svarbu. Natūralu, kad žinioms ir patirtims atviri darbuotojai nuolat auga ir kyla karjeros laiptais“, – teigia Saulius Bitinas, „Hollister Lietuva“ Šlapimo šalinimo sutrikimų priežiūros produktų gamyklos vadovas.
Pažangi beveik 80-yje šalių veiklą vykdančios įmonės kultūra darbuotojus skatina ne tik sugerti žinias, bet ir jomis dalytis, teikti pasiūlymus. Pasak S. Bitino, vien jo vadovaujamoje gamykloje darbuotojai yra pateikę daugiau negu 500 pasiūlymų įvairiose srityse: kaip padidinti gamybos našumą, mažinti atliekas, pakelti motyvaciją ir kt. Visos idėjos ir pasiūlymai yra peržiūrimi, išnagrinėjami. „Lengva pajausti, kaip palankiai darbuotojai reaguoja, matydami, kad į jų pasiūlymus yra atsižvelgiama, kad jų sumanymai įgyvendinami ir paverčiami gerąja praktika, iš Kauno nukeliaujančia į kitose šalyse veikiančias „Hollister Incorporated“ gamyklas. Grįžtamasis ryšys motyvuoja labai stipriai“, – tikina S. Bitinas. Tad padėkos ir apdovanojimai už geriausius pasiūlymus yra nuolatinė praktika sveikatos priežiūros produktus kuriančiose ir gaminančiose „Hollister Lietuva“ gamyklose.
Moderni aplinka skatina augti
Gausūs darbuotojų pasiūlymai rodo, kad informacijos apykaita organizacijoje vyksta sklandžiai. „Žinoma, tai nemenkas iššūkis tiek vadovams, tiek vidinės komunikacijos ir personalo specialistams. Periodiškai vyksta apklausos, asmeniniai pokalbiai su vadovais, nuolat veikia anoniminių klausimų dėžutė, pasiūlymus teikia darbo taryba ir kt. Ypač daug dėmesio skiriame „Near Miss“ sistemai, kuri padeda darbuotojams išreikšti pastebėjimus dėl saugių darbo sąlygų. Svarbiausia, kad kiekvienas kolega žino, jog į pasiūlymą bus atsižvelgiama“, – dėsto G. Strazdaitė.
Gamyklos vadovė mano, kad iniciatyvūs, tobulėjantys darbuotojai netrunka būti pastebėti ir įvertinti už savo indėlį. Nors įmonė Lietuvoje veiklą vykdo apie 2,5 metų, paaukštinimų pareigose sulaukė jau apie 100 darbuotojų – t. y. kas ketvirtas.
„Dabar aktyviai kviečiame prisijungti talentus, vykdome atrankas plėsdami gamybos darbuotojų-operatorių komandą. Mano manymu, tai puiki pozicija startui ir augimui. Nauji metai ir naujas darbas – puikus derinys“, – atkreipia dėmesį G. Strazdaitė.
Ji tvirtina, kad darbuotojų tobulėjimas yra svarbus įmonei, kuri puoselėja šimtametę kultūrą. „Hollister Lietuva“ vyksta pusmečio ir metiniai veiklos vertinimai, darbuotojai naudojasi tikslų išsikėlimo programa, kurioje gali išdėstyti savo augimo lūkesčius ir nurodyti, kokioje pozicijoje norėtų save matyti po metų ar kelerių.
Pašnekovė priduria, kad žino ne vieną pavyzdį, kai kolegos buvo paaukštinti praėjus vos savaitei po įsidarbinimo. Padirbėję operatoriais jie tiesiog šovė aukštyn karjeros laiptais. „Patekę į palankią aplinką ir pajautę savo darbo prasmę, žmonės auga labai greitai“, – įsitikinusi vienos iš „Hollister Lietuva“ gamyklos vadovė G. Strazdaitė.